Objaśnienie:
Okres legalizacji wodomierza wynosi 5 lat. Wodomierze na przyłączu wody miejskiej montuje Spółka Sądeckie Wodociągi. Również Spółka jest odpowiedzialna za wymianę wodomierza zainstalowanego na wodzie miejskiej, nie będącego w okresie legalizacji. Na przyłączach wody własnej wodomierz jest montowany przez właściciela posesji – Spółka Sądeckie Wodociągi przyjmuje do ewidencji wodomierz na własnym ujęciu wody, po uprzednim zaplombowaniu go przez pracowników Spółki – plombowanie wodomierza jest usługą odpłatną (cennik usług).
Uszkodzenie wodomierza należy zgłosić w Biurze Obsługi Klienta pok. nr 3 lub pod nr telefonu 18 4141248. W przypadku zgłoszenia uszkodzenia w formie pisemnej należy podać dane kontaktowe celem uzgodnienia terminu wymiany wodomierza. Odbiorca ponosi koszty wymiany wodomierza na ujęciu wody miejskiej, uszkodzonego z winy właściciela nieruchomości.
Zgodnie z zapisem Rozporządzenia Ministra Gospodarki Wodnej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 27 lutego 2018 r. w spr. określenia taryf, wzoru wniosku o zatwierdzenie taryf oraz warunków rozliczeń za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków:
§18.1. "W przypadku stwierdzenia nieprawidłowego działania wodomierza głównego ilość pobranej wody ustala się na podstawie średniego zużycia wody w okresie 3 miesięcy przed stwierdzeniem nieprawidłowego działania wodomierza, a gdy nie jest to możliwe – na podstawie średniego zużycia wody w analogicznym okresie roku ubiegłego lub iloczynu średniomiesięcznego zużycia wody w roku ubiegłym i liczby miesięcy nieprawidłowego działania wodomierza."
Klienci, wykorzystujący wodę do podlewania ogrodu (tj. wodę bezpowrotnie zużytą), mogą zainstalować na swoim przyłączu wodomierz będący podlicznikiem* od wodomierza głównego. W celu przyjęcia do ewidencji podlicznika do ogrodu należy zgłosić fakt montażu w Biurze Obsługi Klienta oraz uregulować należność za plombowanie wodomierza (cennik usług). Od chwili zaplombowania wskazanie wodomierza jest uwzględniane w rozliczeniu. Klientom posiadającym podlicznik do podlewania ogrodu nie jest naliczana opłata abonamentowa za odczyt i rozliczenie.
*Warunki rozliczeń za wodę zużywaną bezpowrotnie bez opłat za ścieki określa art. 27. 6. Ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków: „W rozliczeniach ilości odprowadzonych ścieków ilość bezpowrotnie zużytej wody uwzględnia się wyłącznie w przypadkach, gdy wielkość jej zużycia na ten cel ustalona jest na podstawie dodatkowego wodomierza zainstalowanego na koszt odbiorcy usług.”
Na życzenie właściciela nieruchomości, z którym zawarta jest umowa o świadczenie usług dostarczania wody i odprowadzania ścieków (po złożeniu pisemnej prośby) wodomierz zostanie zdemontowany, a przyłącz zabezpieczany w celu uniemożliwienia korzystania z wody – jest to usługa odpłatna. Ponowny montaż wodomierza również jest usługą odpłatną (cennik usług).
Odczyt wodomierza:
Odczyt wodomierza wykonywany jest przez pracowników Spółki z częstotliwością kwartalną lub miesięczną w zależności od zapisu w umowie. Okres rozliczeniowy w przypadku klientów indywidualnych wynosi trzy miesiące. Klienci mogą podawać odczyt wodomierza z dowolną częstotliwością i prosić o wystawienie faktury na żądanie.
W przypadku braku możliwości dokonania odczytu przez pracownika Spółki (nieobecność właścicieli nieruchomości) odczyt wodomierza można podać:
PAMIĘTAJ! Dokonując odczytu wodomierza należy podawać tylko czarne cyfry, (czytane od lewej strony licznika-łącznie z zerami), które oznaczają zużycie wody w pełnych metrach sześciennych. |
Zgodnie z Ustawą o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków – rozdział 2 art. 7. :
"Osoby reprezentujące przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne, po okazaniu legitymacji służbowej i pisemnego upoważnienia, mają prawo wstępu na teren nieruchomości lub do obiektu budowlanego należących do osób, o których mowa w art. 6. ust. 2. i 4-7, w celu: