W zdecydowanej większości wskazania wodomierzy odczytywane są zdalnie, dzięki zastosowanym wcześniej rozwiązaniom technicznym w postaci nakładek radiowych. Tylko około 500 wodomierzy starszego typu wymaga tradycyjnego odczytu. W takiej sytuacji w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo zarówno pracowników, jak i klientów przedstawiciele Sądeckich Wodociągów zostawiają w skrzynkach na listy informacje z prośbą o samodzielne dokonanie odczytu i przekazanie danych telefonicznie lub mailowo. –„O ile w ciągu dwóch dni nie otrzymamy takiej informacji, to wówczas naliczamy opłaty według średniego zużycia wody. Do tej pory jednak wszyscy przesyłają informacje w terminie”– podkreśla Grzegorz Gorka, kierownik Działu Sprzedaży.
W przypadku koniecznej wymiany wodomierza obowiązuje zasada, że następuje to w terminie uzgodnionym telefonicznie. Dotyczy to jedynie sytuacji, w których mamy do czynienia z awarią. W innych przypadkach wodomierze nie będą wymienianie do odwołania.